Ułatwiamy życie biznesowe
WYSZUKIWARKA ZAAWANSOWANA
Strona główna Artykuły / Kompetencje, które warto rozwijać – jak je rozpoznać?

Kompetencje, które warto rozwijać – jak je rozpoznać?

Szkolenia i treningi służą poprawie naszych kwalifikacji, pozwalają pracownikowi rozwinąć kompetencje kluczowe dla wykonywanych obowiązków. Podejmując decyzję o rozpoczęciu szkolenia i rozwoju zawodowym, warto jest dokładnie przeanalizować swoje potrzeby treningowe. Pozwoli to nam podejść do procesu podnoszenia kwalifikacji w sposób skuteczny i kompleksowy.
Zastanawiając się, które kompetencje rozwijać, musimy przede wszystkim wiedzieć, czemu takie działanie szkoleniowe ma służyć. Aby wdrożone sesje treningowe były naprawdę skuteczne, konieczne jest dogłębne rozpoznanie i identyfikowanie potrzeb szkoleniowych pracowników.


Rozwój określonych umiejętności niezbędnych do pracy na danym stanowisku, związany jest z wieloma czynnikami. Może być spowodowane przez niedostateczne umiejętności pracownika zatrudnionego na konkretnym stanowisku. Konieczność szkolenia może być również spowodowana zmianami technologicznymi lub formalnymi wewnątrz organizacji. Inwestowanie w szkolenia pracowników jest od lat sprawdzoną formą rozwoju przedsiębiorstw.

 


Zbadaj to!


Trafne rozpoznanie obszarów wymagających szkoleń nie jest łatwe. Opieranie się jedynie na sugestiach pracowników, może spowodować rozminięcie się szkoleń z potrzebami organizacji. Najskuteczniejszą metodą na identyfikację potrzeb szkoleniowych jest przeprowadzenie badania. Musi ono dotyczyć nie tylko potrzeb pracowników. Powinno zawierać opinię zarówno kadry zarządzającej jak i klientów organizacji. Ewentualne braki pracowników można również rozpoznać po konfrontacji prezentowanych przez nich umiejętności z opisami stanowisk pracy czy misji organizacji. Takie wieloaspektowe spojrzenie na obszary wymagające doskonalenia, pomoże zidentyfikować te kompetencje, które należy szkolić.


Na każdym stanowisku pracy kompetencje, które są kluczowe do sprawnego funkcjonowania, mogą być inne. Jednak w organizacji o określonym profilu można je zidentyfikować i kształtować w sposób zaplanowany i kompleksowy. Rozwój zawodowy pracowników i rozwijanie kwalifikacji służy nie tylko szkolonym ludziom, ale również zatrudniającej ich firmie.

OBIEKTY KONFERENCYJNE W NAJWIĘKSZYCH MIASTACH SALE KONFERENCYJNE W NAJWIĘKSZYCH MIASTACH KATEGORIE STRON
POZOSTAŁE |
© na-konferencje.pl wszelkie prawa zastrzeżone
kazimirowicz.pl użyteczne strony www