Ułatwiamy życie biznesowe
WYSZUKIWARKA ZAAWANSOWANA
Strona główna Artykuły / Dlaczego warto szkolić pracownika?

Dlaczego warto szkolić pracownika?

Na rynku dostępnych jest coraz więcej programów szkoleniowych oraz firm, które specjalizują się w prowadzeniu sesji treningowych. Jest to odpowiedź na stale rosnące zapotrzebowanie na szkolenia pracownicze. W kontekście stale rosnącej oferty szkoleniowej i zapotrzebowania na takie formy podnoszenia kwalifikacji, rodzi się pytanie, dlaczego tak naprawdę warto jest inwestować w rozwój zawodowy pracownika?


Organizowanie przez pracodawców szkoleń dla pracowników przynosi wymierne korzyści zarówno dla osób podnoszących kwalifikacje jak i dla ich pracodawców. Szkolenia są formą inwestycji w kapitał ludzki, który jest jednym z najważniejszych składników każdej organizacji.

 


Pracownik doceniony i wyszkolony


Pracodawcy, który organizują dla swoich pracowników kolejne szkolenia oraz umożliwiają im podnoszenie kwalifikacji, zyskują nie tylko lepiej wyedukowany personel. Powszechnie wiadomo, że możliwość rozwoju oferowana przez zatrudniająca firmę, jest jednym z ważniejszych, obok finansowych, czynników decydujących o podjęciu danego zatrudnienia. Pracownik, który może uczęszczać na szkolenia czuje się doceniony i zarazem bardziej związany z organizacją, która w niego inwestuje. Pozwala to również na zaspokojenie potrzeb samorealizacji oraz wpływa korzystnie na identyfikowanie się pracowników z organizacją.


Dobra inwestycja


Rozwój pracowników już zatrudnionych, poszerzanie ich wiedzy o kolejne obszary oraz rozwój kluczowych kompetencji to forma inwestowania w progres firmy. Taniej jest dokształcić osobę będącą już pracownikiem firmy niż zatrudniać na kolejny etat nowego specjalistę. Bardzo ważnym aspektem jest umiejętność zarządzania kompetencjami i talentami w firmie. Pozwala to na wyłuskanie osób, które maja predyspozycje do pełnienia konkretnych zadań i funkcji oraz ewentualne ich doszkalanie. Dzięki kompleksowo wdrażanemu systemowi szkolenia i podnoszenia kwalifikacji pracowników, podnosi się jakość i wydajność organizacji, a co za tym idzie jej zyski. Ponadto, dbanie o rozwój zawodowy kardy ma również znaczenie wizerunkowe – pozwala pretendować do miana organizacji odpowiedzialnej społecznie.


System szkoleń w organizacji powinien być dobrany do potrzeb i kwalifikacji pracowników. Dobre dobrane i przeprowadzone szkolenie może przynieś pracownikom i organizacji bardzo wiele korzyści.

OBIEKTY KONFERENCYJNE W NAJWIĘKSZYCH MIASTACH SALE KONFERENCYJNE W NAJWIĘKSZYCH MIASTACH KATEGORIE STRON
POZOSTAŁE |
© na-konferencje.pl wszelkie prawa zastrzeżone
kazimirowicz.pl użyteczne strony www